Obec Pracejovice (dále jen obec) vznikla jako územní samosprávná jednotka v souladu s § 1 zákona číslo 367/1990 Sb. v platném znění. Podle současného platného právního předpisu – zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů je obec základním územním samosprávným společenstvím občanů; tvoří územní celek, který je vymezen hranicí území obce. Je veřejnoprávní korporací, má vlastní majetek a vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývajících, pečuje o všestranný rozvoj svého území a o potřeby svých občanů. Při plnění svých úkolů chrání též veřejný zájem, vyjádřený v zákonech a jiných právních předpisech. Je tedy právnickou osobou ve smyslu § 18 odst. 2 písmeno c) zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů, a to právnickou osobou s plnou právní subjektivitou. Posláním obce je zajištění veřejné správy na svém území, případně výkon státní správy v územním obvodu a za podmínek stanovených zákony (viz zejména hlava sedmá Ústavy ČR, § 14 a § 21 zákona o obcích a organizační řád obecního úřadu). Obec spravuje své záležitosti v samostatné působnosti. Přitom se řídí zákony a právními předpisy (obecně závaznými vyhláškami) vydanými na základě příslušných zákonů. Obec vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zákony v přenesené působnosti. Přitom se řídí zákony a právními předpisy vydanými na základě zákonů, usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů.
pondělí | 8:00 – 11:00 | 14:30 – 17:00 |
středa | 8:00 – 11:00 | 14:30 – 17:00 |
pátek | 8:00 – 11:00 | 14:30 – 17:00 |
Elektronické podání bude přijímáno pouze v následujících formátech: www dokument s příponou .html, .htm, word (doc, rtf) -upředňostňujeme rtf, případně word do verze 2000, prostý text - CP 852, 1250 (.txt), excel (.xls), Acrobat Reader (.pdf), OpenOffice, LibreOffice (.o??), obrazové přílohy (.jpg, .gif, .tif, .bmp). Podatelna v žádném případě nepřijímá spustitelné soubory (*.com, *.exe, *.vbs, *.pif atd.)! Datové zprávy lze také doručit na technických nosičích - disketách, CD. V případě, že je elektronické podání podepsáno elektronickým podpisem, musí být podpis založen na kvalifikovaném certifikátu vydaném akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb. Pokud datová zpráva obsahuje škodlivý kód, není považována za doručenou na e-podatelnu. Elektronická podatelna provádí kontrolu, zda přijaté podání v elektronické podobě je čitelné, zda je podepsala osoba uvedená na kvalifikovaném certifikátu a zda je certifikát platný. Pokud je při této kontrole zjištěno, že toto podání má vady, postupuje se dále dle příslušných ustanoveních správního řádu.
Úřední hodiny
pondělí | 8:00 - 11:00 | 14:30 - 17:00 |
středa | 8:00 - 11:00 | 14:30 - 17:00 |
pátek | 8:00 - 11:00 | 14:30 - 17:00 |
Žádost o poskytnutí informace se podává
Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně.
Postup při podání Podání učiněná písemně a doručovaná poštou jsou zapsána do podacího deníku a přidělena příslušnému pracovníku k vyřízení. Písemná podání předaná osobně podatelně úřadu jsou také zapsána do podacího deníku a na žádost občana je mu převzetí písemnosti potvrzeno. Podání učiněná do protokolu jsou zapsána do příslušného protokolu a občan obsah podání potvrdí svým podpisem. Ústní podání do protokolu lze činit v úřední den na obecním úřadě. Správní řád stanoví obecnou lhůtu pro vyřízení podání. V jednoduchých věcech, zejména lze-li rozhodnout na podkladě dokladů předložených účastníkem řízení, rozhodne správní orgán bezodkladně. V ostatních případech, nestanoví-li zvláštní předpis jinak, je správní orgán povinen rozhodnout ve věci do 30 dnů od zahájení řízení, ve zvláště složitých případech rozhodne nejdéle do 60 dnů, nelze-li vzhledem k povaze věci rozhodnout ani v této lhůtě, může ji přiměřeně prodloužit odvolací orgán. Nemůže-li správní orgán rozhodnout do 30, popř. do 60 dnů, je povinen o tom účastníka řízení s uvedením důvodů uvědomit.
Přehled nejdůležitějších předpisů, dle nichž obec a OÚ jedná (vždy se jedná o právní předpis v platném znění): · zák. č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení) · zák. č. 152/1994 Sb., o volbách do zastupitelstev v obcích · zák. č. 500/2004 Sb., správní řád · zák. č. 200/1990 Sb., o přestupcích · zák. č. 301/2000 Sb., o matrikách jménu a příjmení · vyhl. MV č. 326/2000 Sb., o způsobu označování ulic . · zák. č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích · zák. č. 254/2001 Sb., vodní zákon · zák. č. 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu · zák. č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech · zák. č. 114/1988 Sb., o působnosti orgánů ČR v sociálním zbezpeční · zák. č. 379/2005 Sb., o opatření k ochraně před škodami působenými tabákovými výrobky alkoholem a jinými návykovými látkami · zák. č. 84/1990 Sb., o právu shromažďovacím · zák. č. 116/1990 Sb., o nájmu a podnájmu nebytových prostor · zák. č. 202/1990 Sb., o loteriích a jiných podobných hrách · zák. č. 561/2004 Sb., školský zákon · zák. č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích · zák č. 218/2000 Sb., rozpočtová pravidla · zák. č. 185/2001 Sb., o odpadech · zák. č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání · zák. č. 482/1991 Sb., o sociální potřebnosti · zák. č. 553/1991 Sb., o obecní policii · zák. č. 563/1991 Sb., o účetnictví · zák. č. 570/1991 Sb., o živnostenských úřadech · zák. č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení · zák. č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny · zák. č. 143/1992 Sb., o platu a odměně za pracovní pohotovost v rozpočtových a některých dalších organizacích a orgánech · zák. č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů
· zák. č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků · zák. č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitostí · zák. č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích · nař. vlády ČR č. 397/1992 Sb., kterým se stanoví podrobnější úprava vztahů Policie ČR k orgánům obcí a obecní policii · zák. č. 41/1993 Sb., o ověřování shody opisů nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu obecními úřady a o vydávání potvrzení orgány obcí a okresními úřady · vyhl. MF č. 176/1993 Sb., o nájemném z bytu a úhradě za plnění poskytovaná s užíváním bytu (do 31.12.2001) · zák. č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě · zák. č. 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách · vyhl. MV č. 231/1996 Sb., kterou se stanoví paušální částka nákladů řízení o přestupcích
Úřad obce je oprávněn požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, např. za přímou mzdu pracovníka, pořizování kopií a technických nosičů dat a odesílání informací, přičemž vydání informace se může podmínit zaplacením úhrady nebo zálohy.
V současné době nejsou pro Obec Pracejovice poskytnuty žádné výhradní licence podle § 14a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
Pozn. Pro podání opravného prostředku není vytvořen žádný formulář. Opravný prostředek lze buď podat písemně nebo ústně do protokolu. Z podání musí být zřejmé, kdo jej činí a proti jakému rozhodnutí je podání učiněno.